Markaların içerik üreterek, yayıncılık yaparak pazarlama yapmasının modası asla geçmez. İnsanlar internette bilgi, eğlence veya yardım aradıkça, onlara istediklerini sunan markalar bu insanları kazanmaya devam eder.
L'Oreal, Makeup.com sitesiyle stil ve güzellik önerileri sunarken, Dr. Oetker tüm dünyadan yemek tarifleri verirken, General Mills Tablespoon.com'da zayıflama reçeteleri dağıtırken, American Express sitesindeki forumda küçük ve orta ölçekli işletmelerin sorunlarını çözerken aslında reklamın en etkilisini yapıyor. Hem de "şunu al, bunu al, hemen al" demeden.
Ülkemizde ise bir çok marka halen bu etkili yönteme uyanmış değil. Ellerindeki ilginç ve zengin içeriği değerlendirmek bir yana, orada olduğunu bile farketmemeleri şaşırtıcı. Belki içeriklerinin değerini anlayamıyorlar, belki nasıl yapacaklarını ve sürdüreceklerini bilemiyorlar, belki de büyük bir şirket olmanın getirdiği hantallıkla bazı engellere çarpıp vazgeçiyorlar.
İyi haber: Alanında faydalı ve ilginç içerik üretebilen ve bunu hızlı ve sık yapabilen bir KOBİ için bu, hantal büyük markadan müşteri alma fırsatı demek.
İçerik sunarak pazarlama yapmanın en kolay yolu blog sahibi olmak. Ama öyle boş değil, haftada en az 2 kere ilginç yazılarla güncellediğiniz bir blog... Bunu hakkıyla yapmayı başarırsanız bir taşla iki kuş vurursunuz: alanınızdaki aramalarda üstte çıkarsınız, rakibin müşterilerini sitenize çekersiniz.
Ama müşterilerin gelmesi öyle hemen olacak birşey değil. Yani bloga şahane bir yazı yazdığınızda, insanlar bunu okuyup "müşteriniz olmak istiyorum" diye hemen telefona sarılmazlar. İçerik pazarlaması biraz daha dolaylı ve uzun bir yoldur:Peki ya, bırakın blogu haftada 2 kere güncellemeyi, daha ilk yazıda ne yazacağınızı bile bilmiyorsanız? Belki içerik pazarlaması ile başarıyı yakalamış şu küçük işletmeler size ilham verir:
Ciddi rekabet olan traş bıçağı pazarında küçük bir işletmenin pek şansı yok gibi geliyor, değil mi? Ama Amerika Los Angeles'dan Dollar Shave Club, küçük bütçeli şirket olmanın zorlukları üzerine ilginç ve eğlenceli bir video çekip YouTube'a koyunca, 12.000 yeni müşteri edinmeyi başarmış. 9,5 milyon izlenme, 100.000 yeni takipçi ile başarının tadını çıkarıyor. Stil, cilt bakımı ve para tasarrufu konusunda komik ve eğitici blog yazıları üretmeye de devam ediyor.
İki sporcu kardeşin kurduğu küçük bir şirket Nooma. Bu iki kardeş, klasik enerji içeceklerine sağlıklı bir alternatif bulmak için yola çıkmışlar. Bitkisel bir tarif geliştirmişler ve reklama para harcamadan sağlık, tarifler, egzersiz konulu bloglarında sık ve kaliteli içerik üreterek başarı basamaklarını hızla tırmanmaya başlamışlar.
Plow & Hearth Amerikalı yerel bir mobilyacı ve online satış sitesi var. Sadece ürünlerini tanıtmakla kalmıyor, müşterilerinin ev ve bahçe bakımı konularındaki sorularını yanıtlıyor ve Neighborhood adlı blogunda sık sık "Pencereleriniz İçin Kolay Isı Yalıtımı", "Bahçenizi Kışa Hazırlayın" gibi çok okunan eğitici yazılar yayınlıyor.
Sonuç olarak insanlar hikayeleri sever ve hikayenizi kimse sizden iyi anlatamaz. İşinize duyduğunuz tutkuyu yansıtan bir yazı, bir video hikayenizi anlatacak, tutkunuzu müşterilerinize de bulaştıracaktır.
Oya Yaşayan - Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı