Göz Göre Göre Satış

8 Mayıs 2018 Salı 10:01
1359
Okunma
3
Beğenme

Göz Göre Göre Satış

Instagram. Sosyal medyanın hızla büyüyen çocuğu. 600 milyon kullanıcının fotoğraf ve video paylaştığı, 400 milyon kişinin her gün ziyaret ettiği dev bir platform. Kullanıcılarının %60’ı Instagram sayesinde yeni ürünler keşfettiğini söylüyor, %70’i en az bir işyeri hesabı takip ediyor. Evet, rakamlar büyük potansiyel vaat ediyor ama şirketinizin tanıtımı için platforma balıklama atlamadan önce kendinize sormanız gereken sorular var:

  1. İşim için uygun mu?
    Ürettiğiniz rulmanların gayet şık fotoğraflarını çekiyor olabilirsiniz ama bu platform bireysel bir platform. Ürettikleriniz son tüketiciye hitap eden fotojenik ürünlerse Instagram size göre. Yiyecek, içecek, giyim kuşam, aksesuar, kişisel bakım ürünleri, güzellik hizmetleri, ev eşyaları...
  2. Müşteri kitlem orada mı?
    Instagram’ın her 100 kullanıcının 59’u 18-29 yaş arasında ve 68’i kadın. Bu demografi ürünlerinize uyuyor mu? Uyuyorsa platformda yerinizi hemen alın.
  3. Rakiplerim orada mı?
    Rakiplerinizi isimleriyle ve sektörünüzle ilgili “hashtag”lerle arayın. Dünyadan benzer şirketleri de. Oradalarsa ve en önemlisi sık paylaşım ve yüksek takipçi sayısı sorunlarını halletmişlerse, sizin de başarılı olmamanız için sebep yok.

Yukarıdaki soruların en az birine “evet” dediyseniz, gelin Instagram’dan adım adım pazarlama ve satış yapmaya başlayalım:

  1. “İşyeri” hesabı açın

Platformda kurumsal olarak bulunmanız için doğru adres, business.instagram.com. Bunun için Facebook profilinizin ve Facebook’ta şirket sayfanızın olması yeterli. İşyeri hesabının avantajı çok: Kullanıcılar şirket araması yaptığında çıkacaksınız. Takipçileriniz ve girdiğiniz post’lar hakkında kolaylıkla istatistik raporları inceleyeceksiniz. Reklam yapabileceksiniz. Hali hazırda bireysel olarak hesap açtıysanız “business” hesabına çevirmeniz de gayet kolay.

  1. Kendinizi iyi tanıtın

Profil bilgilerinizi ilgi çekici detaylarla doldurun, güzel bir fotoğrafınızı koyun ve web sitenize link verin.

  1. Ürünlerin öyküsünü fotoğraflarla anlatın

Instagram tamamen görsel bir mecra. Yazıları hemen kimse okumuyor. Göz alıcı, keskin, net ve ilginç fotoğraflarla müşteri kitlenizi yakalarsınız. Göze hoş gelen, ürünün kimliğine uyan filtreleri de kullanmayı ihmal etmeyin. Fotoğraflar ürünlerinizin nasıl ve hangi ortamlarda kullanılacağına dair ilham verirse daha da iyi olur.

  1. Hayat tarzına vurgu yapın

Instagram’da “Kardashian”vari postların başarısı su götürmez. Başarılı Instagramcılara bakın, tümü hayatlarından kareler sunuyor. Elbette göz alıcı fotoğraflarla... Markaların da aynı yolu izlememesi için neden yok. Ürünün kendinden çok, temsil ettiği hayat tarzını öne çıkarmak başarıya götürüyor.

  1. Hashtag’leri akıllıca kullanın

Hashtagler aranınca bulunmanızı sağlayan anahtar kelimeleriniz. Onlarsız görünmez olursunuz. Doğru kullanmanın yolu, çok genel gitmemek, sayıyı abartmamak ve en az bir tanesi şirketinize özel 10-12 ve mutlaka gerçekten ilgili anahtar kelime yazmaktan geçiyor.

  1. Takipçilerle iletişim kurun

Adı üstünde sosyal platform. Sizi takip edenlere teşekkür edin. Siz de onları takip edin. Post’larını like edin, iltifat edin, sohbet edin... Coşkulu bir potansiyel müşteri topluluğunun yolunu açacaksınız.

  1. E-satışa başlayın

Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru Instagram, “satın alınabilir fotoğraflar” uygulamasına başladı. Şimdilik sadece belli markalarla test için açtığı uygulamada fotoğrafın üzerinde “Shop Now” butonu yer alıyor ve satın alma direkt platform içinde gerçekleşiyor. Bu uygulama olgunlaşıp herkese açılana kadar yapabileceğiniz şey, platforma entegre çalışan bir üçüncü taraf yazılım kullanmak. Mesela Soldsie.

  1. Sürpriz indirimler yapın

İndirimi herkes sever. Instagram takipçilerinize yapacağınız “size özel indirim kodu” gibi bir jest karşılığını bulacak. Ekranı kaydırmayı bırakıp sitenize gidecekler. İndirim bitince kodu içeren görseli silmeyi unutmayın.

  1. Reklam yapın

Instagram, Facebook’taki mekanizmayı kullanarak kolay yönetilen ve turnayı gözünden vuran hedeflemeli reklamlar yapmanız izin veriyor. Hem de gayet küçük bütçelerle bile başarı yakalamak mümkün. Harcanacak miktarı, hedef kitleyi ve süreyi belirleyin, yayına alın ve sonuç raporlarını izleyin.

Kolay gelsin.

 

Oya Yaşayan - Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı



 Yorumlar 
Yorum Ekle


Benzer Videolar
Marka Yönetimi Serisi 4 - Marka Kimliği
Yeni Organizasyon Oluşturma-3
1-Yeni Dünya Düzeninde Satış ve Pazarlamaya Dair Oyunun Yeni Kuralları
Şirketi Dönüştürme ve Geleceğe Taşıma
Cesaretten Merhamete 1 - Giriş
Nedir Bu Perakende ve Perakendecilik?
Bölüm 3 - Ana Faaliyet ve Sektör ile İlgili Hususlar - İş Süreçlerindeki Verimlilik ve İş Akışları
Marka Yönetimi Serisi 5 - Kurumsal Kimlik Tasarımı
Girişimcilikte 8 Ölümcül Hata
Kurum Kültürü


Benzer Makaleler
Hikayeleri Herkes Sever
Satış ve Pazarlamada Sosyal Medya - Püf Noktaları
Hem İş Hem Arkadaşlık
e-Ticarete 6 Adımda Doğru Başlangıç
Kullanmanız Gereken 20 Sihirli Pazarlama Sözcüğü
Samanlıktaki İğne
İnternet Pazarlamasında En Fazla Düşülen Tuzaklar ve Kurtulma Yolları
5 Adımda Başarılı İnternet Pazarlaması
12-Duyusal Markalama - Markanız Nasıl Görünüyor?
KOSGEB ve Diğer Kurum Destekleri