Göz Göre Göre Satış
Instagram. Sosyal medyanın hızla büyüyen çocuğu. 600 milyon kullanıcının fotoğraf ve video paylaştığı, 400 milyon kişinin her gün ziyaret ettiği dev bir platform. Kullanıcılarının %60’ı Instagram sayesinde yeni ürünler keşfettiğini söylüyor, %70’i en az bir işyeri hesabı takip ediyor. Evet, rakamlar büyük potansiyel vaat ediyor ama şirketinizin tanıtımı için platforma balıklama atlamadan önce kendinize sormanız gereken sorular var:
- İşim için uygun mu?
Ürettiğiniz rulmanların gayet şık fotoğraflarını çekiyor olabilirsiniz ama bu platform bireysel bir platform. Ürettikleriniz son tüketiciye hitap eden fotojenik ürünlerse Instagram size göre. Yiyecek, içecek, giyim kuşam, aksesuar, kişisel bakım ürünleri, güzellik hizmetleri, ev eşyaları...
- Müşteri kitlem orada mı?
Instagram’ın her 100 kullanıcının 59’u 18-29 yaş arasında ve 68’i kadın. Bu demografi ürünlerinize uyuyor mu? Uyuyorsa platformda yerinizi hemen alın.
- Rakiplerim orada mı?
Rakiplerinizi isimleriyle ve sektörünüzle ilgili “hashtag”lerle arayın. Dünyadan benzer şirketleri de. Oradalarsa ve en önemlisi sık paylaşım ve yüksek takipçi sayısı sorunlarını halletmişlerse, sizin de başarılı olmamanız için sebep yok.
Yukarıdaki soruların en az birine “evet” dediyseniz, gelin Instagram’dan adım adım pazarlama ve satış yapmaya başlayalım:
- “İşyeri” hesabı açın
Platformda kurumsal olarak bulunmanız için doğru adres, business.instagram.com. Bunun için Facebook profilinizin ve Facebook’ta şirket sayfanızın olması yeterli. İşyeri hesabının avantajı çok: Kullanıcılar şirket araması yaptığında çıkacaksınız. Takipçileriniz ve girdiğiniz post’lar hakkında kolaylıkla istatistik raporları inceleyeceksiniz. Reklam yapabileceksiniz. Hali hazırda bireysel olarak hesap açtıysanız “business” hesabına çevirmeniz de gayet kolay.
- Kendinizi iyi tanıtın
Profil bilgilerinizi ilgi çekici detaylarla doldurun, güzel bir fotoğrafınızı koyun ve web sitenize link verin.
- Ürünlerin öyküsünü fotoğraflarla anlatın
Instagram tamamen görsel bir mecra. Yazıları hemen kimse okumuyor. Göz alıcı, keskin, net ve ilginç fotoğraflarla müşteri kitlenizi yakalarsınız. Göze hoş gelen, ürünün kimliğine uyan filtreleri de kullanmayı ihmal etmeyin. Fotoğraflar ürünlerinizin nasıl ve hangi ortamlarda kullanılacağına dair ilham verirse daha da iyi olur.
- Hayat tarzına vurgu yapın
Instagram’da “Kardashian”vari postların başarısı su götürmez. Başarılı Instagramcılara bakın, tümü hayatlarından kareler sunuyor. Elbette göz alıcı fotoğraflarla... Markaların da aynı yolu izlememesi için neden yok. Ürünün kendinden çok, temsil ettiği hayat tarzını öne çıkarmak başarıya götürüyor.
- Hashtag’leri akıllıca kullanın
Hashtagler aranınca bulunmanızı sağlayan anahtar kelimeleriniz. Onlarsız görünmez olursunuz. Doğru kullanmanın yolu, çok genel gitmemek, sayıyı abartmamak ve en az bir tanesi şirketinize özel 10-12 ve mutlaka gerçekten ilgili anahtar kelime yazmaktan geçiyor.
- Takipçilerle iletişim kurun
Adı üstünde sosyal platform. Sizi takip edenlere teşekkür edin. Siz de onları takip edin. Post’larını like edin, iltifat edin, sohbet edin... Coşkulu bir potansiyel müşteri topluluğunun yolunu açacaksınız.
- E-satışa başlayın
Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru Instagram, “satın alınabilir fotoğraflar” uygulamasına başladı. Şimdilik sadece belli markalarla test için açtığı uygulamada fotoğrafın üzerinde “Shop Now” butonu yer alıyor ve satın alma direkt platform içinde gerçekleşiyor. Bu uygulama olgunlaşıp herkese açılana kadar yapabileceğiniz şey, platforma entegre çalışan bir üçüncü taraf yazılım kullanmak. Mesela Soldsie.
- Sürpriz indirimler yapın
İndirimi herkes sever. Instagram takipçilerinize yapacağınız “size özel indirim kodu” gibi bir jest karşılığını bulacak. Ekranı kaydırmayı bırakıp sitenize gidecekler. İndirim bitince kodu içeren görseli silmeyi unutmayın.
- Reklam yapın
Instagram, Facebook’taki mekanizmayı kullanarak kolay yönetilen ve turnayı gözünden vuran hedeflemeli reklamlar yapmanız izin veriyor. Hem de gayet küçük bütçelerle bile başarı yakalamak mümkün. Harcanacak miktarı, hedef kitleyi ve süreyi belirleyin, yayına alın ve sonuç raporlarını izleyin.
Kolay gelsin.
Oya Yaşayan - Dijital Pazarlama ve E-Ticaret Uzmanı